תאונות דרכים

רובנו יוצאים אל הכביש בבוקר בידיעה שהכל יהיה בסדר. רוב הפעמים הנסיעה מסתיימת בשלום, אולם לפעמים אנו עלולים להיקלע לתאונת דרכים. לעיתים התאונה מסתיימת עם נפגעים.

המשטרה חוקרת בעקרון תאונות דרכים עם נפגעים, עליהן יש חובת דיווח למשטרה. לעיתים המשטרה בוחרת לחקור גם תאונות נזק, ללא נפגעים, אולם בדרך כלל תאונות נזק לא מדווחות למשטרה.

במקרה בו נפתחה חקירת משטרה, מוזמנים הנהגים המעורבים והעדים לתאונה למסור עדות במשטרה. לעדות שתימסר במשטרה יש משקל רב בהחלטה האם להגיש כתב אישום כנגד אחד המעורבים או יותר, ונגד מי להגיש כתב אישום. לעיתים העדות תיגבה בזירת התאונה, ע"י בוחן תאונות דרכים משטרתי שהגיע למקום. לדברים שתמסרו לבוחן יש חשיבות רבה, בגלל הנטיה לקבל את הגרסה הראשונה שמוסר נהג או עד כגרסה חזקה יותר, לעומת גרסה "כבושה", אותה מוסר הנהג לאחר זמן, כשהיה לו זמן להתייעץ ולשקול את הדברים שיגיד.

בשל כך, לדברים שתאמרו לבוחן המשטרה או לחוקר במעמד מסירת העדות יש חשיבות רבה ומכרעת לגבי ההחלטה לאחר מכן להגיש כתב אישום או לסגור את התיק, ולכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד.

נהגים רבים אינם יודעים כי לעיתים, בצידה של עבירה שגרמה לתאונה, כמו אי ציות לתמרור ב-36 (תן זכות קדימה) או ב-37 (עצור), קיימת בחוק פסילת רשיון חובה לתקופה מינימלית של 90 יום ע"י בית המשפט. בנוסף, לקצין משטרה סמכות לפסול נהג שהיה מעורב בתאונה בה נפגע אדם ויש לו יסוד להניח שיוגש כתב אישום כנגד הנהג לתקופה של 60 יום, וזאת לפני משפט. נהג חדש, המורשע בגרימת תאונה בה נפגע אדם, מחויב לעבור מבחן עיוני ומעשי (טסט ותיאוריה) מחדש, כתנאי לחידוש רשיונו. לכן אין לזלזל בכתב אישום על תאונת דרכים ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד.

אין לראות בנאמר לעיל משום יעוץ משפטי ו/או תחליף ליעוץ משפטי. סקירה זו הינה סקירה כללית בלבד ואינה מתיימרת למצות את הנושא. בכל מקרה מומלץ להתייעץ בצורה פרטנית עם עו"ד.

לתיאום פגישת יעוץ חייגו: 03-9043736.