דוחות תעבורה

לקוחות מגיעים אלינו למשרד עם סוגים שונים של דוחות תעבורה: דוחות מהירות, דוחות חניה, אי ציות לתמרור, אי ציות לרמזור אדום, דוחות על שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה, חגורות ועוד.

בגדול, דוחות שניתנים לנהג ע"י שוטר מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות:

1. דוחות ברירת משפט.

2. דוחות הזמנה לדין.

החוק קובע אילו עבירות יחשבו עבירות קנס, שעליהן מקבלים דוח ברירת משפט, ואילו עבירות יחשבו עבירות שעליהן ינתן דוח הזמנה לדין. באופן טבעי, הזמנה לדין תנתן לנהג על עבירות חמורות כמו מהירות גבוהה מעל למותר, נהיגה בשכרות, אי ציות לשוטר, פקיעת רשיון נהיגה או רשיון רכב מעל 6 חודשים ועוד. עבירות הקנס הנפוצות הן שימוש בטלפון נייד, חגורות, אור אדום, אי ציות לתמרור עצור (ב-37) ועוד.

לנהג שמקבל דוח ברירת משפט יש כמה אפשרוית:

1. לשלוח בקשה מנומקת בכתב לביטול הדוח/בקשה להמרה באזהרה – תוך 30 יום מקבלת הדוח. במקרה של דוח שצולם ע"י מצלמה (מהירות, אור אדום) – ניתן לשלוח בקשה להסבת הדוח מבעל הרכב למי שנהג ברכב בצירוף תצהירים מאומתים ע"י עו"ד תוך 30 יום מיום קבלת הדוח.

2. לשלם את הקנס תוך 90 יום – ואז יראו אותו כמי שהודה והורשע בביצוע העבירה.

3. לשלוח בקשה להישפט על הדוח בבית המשפט תוך 90 יום – המשטרה תשלח לנהג הזמנה לדין תוך מספר חודשים.

חשוב לדעת שהרשעה בעבירות רבות, בינהן גם עבירות קנס רבות (חלקן גם "פעוטות"), נושאת בחובה גם רישום נקודות במשרד הרישוי. לענין זה משמעות רבה למי שצבר מספר עבירות תוך זמן קצר, משום שהדבר עלול להביא להתליית רשיון הנהיגה ל-3 חודשים במשרד הרישוי עקב צבירת נקודות (מעל 36 נקודות).

בשל כך מומלץ תמיד להתייעץ עם עו"ד טרם ההחלטה אם לשלם את הקנס או לשלוח בקשה להישפט. כמובן שאם מדובר בהזמנה לדין מומלץ תמיד להיות מיוצג ע"י עו"ד בבית המשפט לתעבורה. לקוחות רבים מגיעים אלינו כשהם סבורים שהם יכולים להסתדר לבד בבית המשפט. פעמים רבות מתברר כי הם לא מכירים את המצב המשפטי הנוגע לעבירה, לא יודעים בדיוק את המשמעות של הטיעונים שלהם והם עלולים לגרום לעצמם נזק רב. רוב האנשים לא מכירים את פסילות המינימום בעבירות השונות. למה הדבר דומה? למי שהחליט לנתח את עצמו מבלי שלמד והוסמך כרופא. יעוץ מקצועי ע"י עו"ד העוסק בדיני תעבורה יכול למזער נזקים לנהג ולמנוע ממנו.

אין לראות בנאמר לעיל משום יעוץ משפטי ו/או תחליף ליעוץ משפטי. סקירה זו הינה סקירה כללית בלבד ואינה מתיימרת למצות את הנושא. בכל מקרה מומלץ להתייעץ בצורה פרטנית עם עו"ד.