מה עדיף לקנות? רכב ישן וגדול או חדש וקטן?

 

אנשים רבים כשעומדים לפני החלפת רכב מתלבטים האם להשקיע ברכב חדש, אבל קטן יותר, או לקנות רכב משומש בן כמה שנים, אבל גדול יותר. נניח שהתקציב שיש לכם הוא 80,000 – 90,000 ש"ח. בתקציב הזה ניתן היו לקנות מכונית סופר מיני מודרנית חדשה, או לחלופין לקנות רכב משפחתי או אפילו מיניוואן או רכב 4×4 בן 8 – 10 שנים.

פעמים רבות שומעים מאנשים שמעדיפים את הרכב הישן יותר "אני מעדיף רכב גדול יותר בגלל שזה בטוח יותר למשפחה". האמונה הרווחת היא בתאונה עדיף להיות ברכב הגדול לעומת רכב קטן, שבגלל המסה שלו יפגע פחות ויגן על הנוסעים. אז זהו, שמחקרים מוכיחים, שרכב מודרני עדיף מבחינה בטיחותית על רכב ישן. רכב מודרני יגן טוב יותר על הנוסעים בעת תאונה. רכב ישן, גם אם הוא גדול, משלה אותנו שהוא בטוח יותר, בעוד שמבחן ריסוק ממחיש שהוא מגן פחות טוב על הנוסעים מאשר רכב קטן ומודרני. רכב גדול יותר עשוי להיות שימושי יותר למשפחה, אבל הבטיחות שלו מוטלת בספק.

בנוסף, צריך לזכור שרכב חדש מכיל מערכות בטיחות מתקדמות יותר, כמו ESP, מערכת בקרת יציבות, שכיום חובה בכל רכב חדש שנמכר בישראל, ויכולה לסייע לנהג להימנע מתאונה.

בתכנית הבריטית Fifth Gear ערכו מבחן ריסוק בין שתי מכוניות – וולוו 940 סטיישן משנות התשעים, מה שפעם היה סמל לבטיחות פסיבית, מול רנו מודוס, שאינה נמכרת בישראל אבל דומה לרנו קליאו, וזכתה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן יורו Ncap. שימו לב למה שמתרחש בהתנגשות בין שתי המכוניות, או כמו שהם שואלים Where would you want to sit?

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=HCecdOBCFjI&w=425&h=349]

זכרו, רכב חדש ומודרני, גם אם קטן, עדיף תמיד על רכב ישן יותר, אפילו אם לא מדובר ברכב משנות התשעים. מבחני ריסוק הראו עדיפות לרכב חדש, גם בהשוואה לאותו רכב מדגם קודם יותר, שתוכנן רק 4-5 שנים לפני כן.

——————————————————–

החומרים באתר הינם לידע כללי בלבד. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו"ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו. אין בכתבה זו כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותב או המשרד. כמו כן, אין להסתמך על ייעוץ שהתקבל באמצעות האתר לצורך קבלת החלטות כלשהן, לרבות בנושאים מקצועיים, רפואיים, משפטיים, אישיים או כספיים. אין לראות באתר ייעוץ משפטי או מקצועי אחר.